Wallenstam frånträder fastigheten Vildvinet 1 i Helsingborg

Som en del i det avtal som tecknades med Willhem i december 2015 avseende att de successivt kommer att överta Wallenstams fastigheter i Helsingborg, frånträds per dagens datum fastigheten Vildvinet 1. Den uthyrningsbara ytan uppgår till 14 820 kvadratmeter och det överenskomna fastighetsvärdet uppgår till 509 Mkr.

– Nu överlämnar vi ytterligare en fastighet, Vildvinet 1, till Willhem utifrån vårt tecknade avtal. Med detta återstår nu för Wallenstam i Helsingborg ett par projektfastigheter, som kommer att färdigställas under 2017/2018, säger Hans Wallenstam, vd.

Fastigheten Vildvinet 1 består av ett antal befintliga, och ett nyproducerat, flerbostadshus och är belägen på Erik Dahlbergs gata 34, Flemminggatan 14, Pålsjögatan 21 och Tågagatan 47 i Helsingborg.

Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 37 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 500 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.