Wallenstam öppnar kontor i Uppsala

Med cirka 1 000 påbörjade och planerade hyresrätter i Uppsala öppnar Wallenstams idag ett lokalkontor i korsningen Kungsgatan/Vaksalagatan i Uppsala. Kontoret invigdes av kommunstyrelsens ordförande Marlene Burwick, kommunalråd Fredrik Ahlstedt och vd Hans Wallenstam.

– Vi är väldigt glada över att nu officiellt vara på plats i Uppsala med ett eget kontor och kunna möta våra kunder på plats. Vi har nu tre pågående nyproduktioner igång med nästan 400 lägenheter och har redan välkomnat cirka 150 nya hyresgäster. Samtidigt planerar och projekterar för fullt för fler hyresrätter till Uppsala, säger Mathias Aronsson, vice vd för Wallenstam.

Wallenstam har varit verksamma i Uppsala sedan 2014 och anslöt sig under förra året till Uppsala Bostadsförmedling som förmedlar hälften av de nyproducerade lägenheterna. Andra hälften förmedlas via den egna kön. De nu pågående projekten är Snickeriet i Östra Sala Backe, Fjärilen i Rosendal och Symfonin i Gränby.

– Under de närmsta 1,5 åren planerar vi att starta nybyggnation i Rosendal, Eriksberg och Kvarngärdet. Först ut är projektet Tre vänner i Rosendal med 150 lägenheter. En nyproduktion som sätter mobilitet och cykeln i fokus, säger Mathias Aronsson, vice vd för Wallenstam.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 37 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 500 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.