Wallenstam utökar koncernledningen

Wallenstam utökar koncernledningen då Patrik Persson den 1 september tillträder en ny roll som teknisk direktör. Patrik arbetar idag som koncernövergripande installations- och byggstrateg och har arbetat på Wallenstam i 14 år.

Patrik är född 1974 och anställdes på Wallenstam 2004 som driftoptimerare. Sedan dess har han haft flera olika ledande roller i bolaget, bl a som driftchef och teknisk chef.

Som teknisk direktör kommer Patrik att leda bolagets utveckling inom bygg- och installationsteknik. Han kommer att ansvara för att samordna bygg- och installationsbeskrivningar för nyproduktion av hyresrätter med målsättning att minska produktionskostnader till bibehållen kvalitet. Rollen kommer också omfatta att driva arbetet med effektivisering av driftskostnaderna inom koncernens fastighetsbestånd.

”Jag är väldigt glad att Patrik tar sig an denna nya roll som blir en viktig nyckel för oss i arbetet för att minska produktionskostnaderna utan att göra avkall på våra höga kvalitetskrav” säger Hans Wallenstam, vd Wallenstam AB.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 42 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 8 500 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med 64 egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.

Taggar: