Waya stärker ledningsgruppen och utser Ulf Ohlfeldt till försäljningschef

Report this content

Waya Finance & Technology, ett banbrytande fintech-företag som transformerar fakturans livscykel med sitt innovativa AR-as-a-Service erbjudande, är glada att meddela att Ulf Ohlfeldt tillträder som försäljningschef den 3 juni. Ulf har omfattande erfarenhet inom kreditförvaltning och finansiering och är redo att sätta nya standarder och driva affärstillväxt på Waya.

Ulf Ohlfeldt har en imponerande bakgrund och har innehaft nyckelpositioner som chef för finansiella tjänster på Ework Group, chef för nyförsäljning på Lowell och direktör på Nordea. Hans djupa branschkunskap och passion för att driva innovation och förändring gör honom till ett ovärderligt tillskott till teamet. Ulfs roll kommer att vara central i att leda och utveckla Wayas verksamhet med fokus på kundernas behov och att skapa betydande värde.

Jörgen Fredman, VD och medgrundare av Waya, kommenterar: "Vi är glada att välkomna Ulf till vårt team. Hans unika färdigheter i branschen och hans engagemang för att uppnå win-win affärsresultat kommer att avsevärt förbättra vårt erbjudande och leverera resultat för Waya och våra kunder."

Anders Engdahl, styrelseordförande på Waya, tillägger: "Ulf har en imponerande meritlista i branschen och vi ser fram emot de insikter och ledarskap han kommer att tillföra vårt företag."

Waya strävar efter att vara en pionjär inom digitalisering och innovation. Med Ulf Ohlfeldts erfarenhet och expertis är vi glada att fortsätta vår framgångsresa.

För mer information om Waya:

Jörgen Fredman, CEO, +46 708 84 82 00, Jorgen.fredman@waya.se

Ulf Ohlfeldt , CSO, +46 763 21 85 30, ulf.ohlfeldt@waya.se

Webbplats: waya.se

About Waya
Waya erbjuder automatiserade faktura- och kravlösningar direkt integrerade i företagens befintliga affärssystem och används av över 6000 företag. Waya360 hanterar hela livscykeln för en faktura, från distribution till betalningspåminnelser och bokföring. Genom molntjänsten "AR-as-a-Service" får företag tillgång till en ny generations molnlösning som förbättrar rörelsekapitalet med i genomsnitt 30% och har över 97% kundnöjdhet. www.waya.se/