3D-skrivarbolaget Wematter breddar styrelsen för internationell expansion

Svenska 3D-skrivartillverkaren Wematter tillgängliggör avancerad industriell teknik i en användarvänlig helhetslösning, med både hård- och mjukvara. I samband med årsstämman utökades styrelsen med två ledamöter, Christer Ljungberg och Magnus Titus.

Wematters 3D-skrivarlösning sänker trösklarna för användandet på plats i kundens kontorsmiljö och skapar därmed nya kommersiella möjligheter. Bolaget står inför en internationell expansion. Christer Ljungberg och Magnus Titus har en betydande roll i bolagets utveckling där deras kompetens och erfarenhet är viktig i bolagets tillväxt på den europeiska marknaden för 3D-printing. Vid årsstämman omvaldes också Håkan Dahllöf som styrelseordförande.

"Christer och Magnus tillför bolaget bred erfarenhet och viktig kompetens inom utveckling och internationalisering av tillväxtbolaget. Vi gör avancerad industriell teknik enkel att använda och är på väg in i nästa fas och lanserar i Europa", säger Håkan Dahllöf, styrelseordförande i Wematter.

Christer Ljungberg har gedigen erfarenhet från olika roller i tillväxtbolag med fokus på SaaS och programvaruföretag inom försäljning och internationalisering.  Han är ordförande i Modelon AB, listat på First North, och den norska koncernen Visbook AS samt ledamot i Exalt AB, noterat på Spotlight.

"Wematter har tagit en position som det mest lovande bolaget inom 3D printing as a service på plats i kontorsmiljö. Jag ser fram emot att få bidra till bolagets fortsatta utveckling på den extremt spännande internationella 3D-marknaden", säger Christer Ljungberg.

Magnus Titus, med 30 års erfarenhet från chefspositioner och vd-roller från flera globala industriföretag i olika branscher, bidrar med strategikompetens,  affärsutveckling, global marknadsföring och försäljning samt förvärv. Magnus är idag verksam som COO och rådgivare hos Nyköpingsföretaget Trifilon AB samt styrelsemedlem i Sally R AB i Västerås.

"Potentialen i Wematter är enorm vilket gör uppdraget mycket intressant och spännande. Min ambition är att bidra till företagets utveckling och resa ut på den globala marknaden genom mina erfarenheter från liknande bolag och utmaningar", säger Magnus Titus.

Tillträdet skedde i samband med årsstämman den 21 juni 2021.

Grundare och vd
Robert Kniola
robert@wematter.se

Pressansvarig:

Genom det svenska 3D-skrivarföretaget Wematters banbrytande lösning får sjukhus, kontor och verkstäder tillgång till ett heltäckande system. För första gången kan anställda enkelt själva skriva ut komponenter med samma hållfasthet och kvalitet som traditionell teknik.

Den egenutvecklade helhetslösningen gör att kunderna får snabbare produktutveckling och en egen serietillverkning. Samtidigt som systemet skapar förutsättningar för ökad flexibilitet, lägre risk och sänkta tillverknings- och utvecklingskostnader. För mer information om Wematter, besök wematter.se

Håkan Dahllöf, styrelseordförande i Wematter.