Clas Ohlson sponsrar EuroPride

Clas Ohlson Sverige går in som sponsor till festivalen EuroPride 2018. Förutom ett finansiellt bidrag innebär sponsorskapet att Clas Ohlson uppmärksammar festivalen genom försäljning av utvalda produkter i regnbågsfärger. En del av intäkterna från regnbågskollektionen går till organisationerna Stockholm Pride och West Pride, som anordnar festivalen.

Vi är stolta över att kunna bidra till EuroPride och manifestera alla människors lika värde och rättigheter. Det känns extra bra att vi kan göra det med en aktivitet som är direkt kopplad till vårt kunderbjudande, som i det här fallet särskilt framtagna produkter i regnbågsfärgerna. På så sätt engagerar vi hela företaget i sponsorskapet, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Regnbågskollektionen finns tillgänglig i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg samt online. Se hela sortimentet här: https://www.clasohlson.com/se/campaign/co-pride-se

EuroPride är ett internationellt arrangemang som lockar besökare från hela Europa. 2018 genomförs EuroPride i Sverige för tredje gången, och för första gången med två städer som arrangörer.

Under EuroPride 2018 anordnas evenemanget gemensamt mellan de två festivalerna Stockholm Pride och West Pride. Genom ett gemensamt värdskap för EuroPride vill Stockholm Pride och West Pride utmana EuroPride-konceptet och skapa en glädjefest som sträcker sig över tre veckor och som binder ihop Sveriges två största städer, Stockholm och Göteborg.

Vi ser mycket positivt på att Clas Ohlson går in som sponsor för EuroPride. Genom att stötta festivalen och även erbjuda sina kunder regnbågsprodukter visar de tydligt att de är ett företag som tar ställning för hbtq-frågor säger Britta Davidsohn, ordförande för Stockholm Pride.

Det är glädjande att Clas Ohlson genom sitt stöd till EuroPride engagerar sin personal och sina kunder. För oss är det viktigt att aktörer i näringslivet på ett aktivt sätt bidrar till att förändra attityder i samhället, säger Tasso Stafilidis, ordförande West Pride.

För mer information, kontakta:
Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör på Clas Ohlson, telefon 0247-649 13
Alf Kjeller, Projektledare EuroPride 2018, telefon 010-220 34 10

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com

Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson
Britta Davidsohn, ordförande för Stockholm Pride