“I Adore Me” med TEEO utsedd till West Prides officiella Pridelåt 2023

Göteborg den 26 maj. West Pride presenterar TEEO som artisten bakom West Prides offciella Pridelåt.  Med sin låt "I Adore Me" tar TEEO oss med på en resa av kärlek och styrka, samtidigt som  den belyser de utmaningar som HBTQI+-personer möter i dagens samhälle. Låten har TEEO skrivit tillsammans med artisten Mariette.

– Jag är otroligt stolt över att få representera vårt community genom “I Adore Me”. Låten symboliserar en värld där vi är starka och älskade, och jag hoppas att budskapet når fram till så många som möjligt under West Pride, i Göteborg, säger TEEO.

TEEO framför "I Adore Me" vid flera tillfällen i Pridei Park under West Pride, Bältespännarparken, Göteborg 8-10 juni. Låten är en manifestation för att påminna oss om att vi är oslagbara och älskade för vilka vi är. Genom den starka melodin och en nyanserad energi skapar TEEO en upplevelse som berör och inspirerar publiken.

– Vi i juryn blev golvade första gången vi hörde ”I Adore Me”. Låten sammanfattar och är allt det som West Pride står och arbetar för - Var den du är och var stolt över det! Det känns också extra roligt att lyfta fram TEEO, en ung blivande stjärna på musikhimlen som är öppen och stolt över att han är gay, säger Anders Olsson, producent för West Prides scenprogram.

– Det är helt magiskt att vi kan lyfta en fenomenal artist och nyskriven popmusik, genom tävlingen om att utse en officiell Pridelåt på West Pride. Jag älskar redan ”I Adore Me”, säger Tasso Stafilidis, verksamhetschef för West Pride.

Om TEEO

Artisten och låtskrivaren TEEO är 19 år gammal och bosatt i Tingsryd utanför Växjö. Han har en passion för musik och har aktivt utvecklat sin artistkarriär under de senaste åren tillsammans med sin manager och mentor Mariette. TEEO är en synt- och indiepop artist som trots sin unga ålder redan har flera års erfarenhet av både studioinspelningar och liveframträdanden. 2019 släpptes TEEO’s debutsingel ”For You and I” som hade sin premiär på stora scenen under Stockholm Pride inför en publik på över 10 000 människor. Låten fick internationell spridning och nådde den stora brittiska radiokanalen Amazing Radio, som med hundratusentals lyssnare spelade ”For You and I”. TEEO har tidigare uppträtt på West Pride 2021 och 2022. Musiken beskrivs som känslosamt explosiv och uttrycksfull indie pop/rock där texter om kärleksrelationer och budskap om att få vara som du är står i centrum.

Om West Prides tävling - Årets Pridelåt

Tidigare i våras utlyste West Pride sin årliga pridelåtstävling för att utse festivalens officiella Pridelåt för 2023. Juryn bestod av Karin Gunnarsson, Melodifestivalens tävlingsproducent, Ronny Larsson, tidningen QX:s chefredaktör, artisten och låtskrivaren Fredrik Kempe samt West Prides scenproducent Anders Olsson. Om West Pride West Pride är Göteborgs färgstarkaste festival – en unik konst- och kulturfestival som lyfter upp normkritik och HBTQI+-personers livssituation genom konst- och kultur med över 100 000 besök och 300 programpunkter. Festivalen är gratis för besökarna och riktar sig i första hand till HBTQI+-personer i Göteborg och Västra Götaland men även till en bredare allmänhet nationellt och internationellt.

Pressbilder: Fotograf Maria Östlin
Styling/kläder: Peter Englund, Peter Englund Epic Productions - P.E.E.P
Press/PR: Yearwood PR & Productions AB

Presskontakt West Pride
Tasso Stafilidis
Verksamhetschef
tasso@westpride.se

West Pride presenterar TEEO som artisten bakom West Prides offciella Pridelåt 2023.  Med sin låt "I Adore Me" tar TEEO oss med på en resa av kärlek och styrka, samtidigt som  den belyser de utmaningar som HBTQI+-personer möter i dagens samhälle. Låten har TEEO skrivit tillsammans med artisten Mariette.

Jag är otroligt stolt över att få representera vårt community genom “I Adore Me”. Låten symboliserar en värld där vi är starka och älskade, och jag hoppas att budskapet når fram till så många som möjligt under West Pride.
TEEO