Välkommen på Stormöte 1 februari

Vill du vara med och skapa West Pride 2017? Kanske genom att arrangera en programpunkt, gå i paraden, vara volontär eller hyra regnbågsflaggor?

West Pride inleder det nya året med ett Stormöte öppet för allmänheten den 1 februari på Arena Första Lång - Hyresgästföreningens mötesplats. Där berättar vi om nyheter och förändringar inför årets festival. Ni får den senaste informationen hur en kan delta i festivalen, och vi informerar om viktiga datum, planerade aktiviteter och svarar på frågor.

Vi tittar också framåt mot EuroPride 2018, som vi arrangerar i Göteborg, och vad som kommer hända då.

På plats finns även forskaren och författaren Arne Nilsson som berättar om sin bok "Bög i folkhemmet". Boken är en skildring av Arnes klassresa som homosexuell - om döljanden, dubbelliv och tystnader, men också om förändringar i samhället.

▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽

Datum: 1 februari
Tid: 17.30-19.00
Plats: Hyresgästföreningen (Arenan), Första Långgatan 17B
Tillgänglighet: Finns ramp till entrén och tillgång till stor toalett. Lokalen har hörslinga.
Lokal: Entréplan.

▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽▽

Det blir fika och möjlighet att mingla, vilket förhoppningsvis kan leda till nya spännande samarbeten!

Anmäl dig till Stormötet genom att maila info@westpride.se

Varmt välkomna!

OM WEST PRIDE • 7–11 JUNI 2017

West Pride är Göteborgs färgstarkaste festival – en unik konst- och kulturfestival som lyfter upp normkritik och hbt-personers livssituation genom konst- och kultur. West Pride har fri entré och alla är välkomna.

Festivalen riktar sig i första hand till HBTQ-personer och deras vänner i Göteborg och Västra Götalandsregionen, men även till en bredare allmänhet nationellt och internationellt.