Haas Group tecknar avtal om utökat samarbete med XMReality

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR), en ledande utvecklare av kunskapsöverföring inom Augmented Reality (AR), meddelar att Haas Group, en österrikisk kund, tecknat ytterligare order med leverans under resterande delen av 2017 och 2018. Totala ordervärdet uppgår därmed till 0,5 MSEK under 2017, som intäktsförs under 2017 och 2018.

”Haas erbjuder Remote Guidance till sina kunder i syfte att tillsammans med kunden utföra åtgärder på maskiner och utrustning som har levererats från Haas. Åtgärderna utförs av kundens anställda i samarbete med Haas kundsupport.”  säger Timo Weider, Servicechef på Haas Group.

Haas har varit en kund till XMReality i drygt ett år. Haas har framgångsrikt ökat användningen av XMReality Remote Guidance inom koncernen och har beslutat att även inkludera XMReality Remote Guidance i sitt erbjudande till sina kunder.

”Vi är stolta över att vara en samarbetspartner till Haas och tillsammans med dem leverera marknads- och kundorienterade lösningar för effektivt fältservicearbete. XMReality värdesätter befintliga kundrelationer högt och utökandet av vårt samarbete med Haas är ett tydligt exempel på vår potential att vidareutveckla vår befintliga kundbas och växa tillsammans med våra kunder. Våra befintliga kunder utgör några av världens största och ledande företag ”, säger Johan Castevall VD på XMReality.

Haas Group är en österrikisk koncern som levererar produktionslinor, maskiner och tjänster till tillverkande företag inom konfektyr- och mejeriindustrin. Haas varumärken inkluderar Franz Haas, Franz Haas CFT, Haas-Meincke och Haas-Mondomix.

Kunden har investerat i programvaran XMReality Remote Guidance™, XMReality Point-Pad™ samt smarta glasögon.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Denna information är sådan information som XMReality AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande onsdagen den 27 december 2017 kl. 08:30

Citat