IMI utökar användning av XMReality Remote Guidance och lägger ytterligare order

XMReality AB (publ) har mottagit en order från IMI divisionen Hydronic Engineering avseende XMReality Remote Guidance och supporterande hårdvara. I april 2020 signerade XMReality första avtalet med IMI där planerad användning var inom divisionen Critical Engineering, detta är nu en ytterligare order för fler licenser samt hårdvara till deras division Hydronic Engineering.

IMI Hydronic Engineering är en ledande leverantör av produkter för hydroniska distributionssystem så som energieffektiva uppvärmnings- samt kylsystem till både bostads och kommersiella fastighetssektorn. De planerar att använda XMReality Remote Guidance inom två olika områden. Det första via deras interna ’IMI Hydronic College’ tjänst som syftar till att utbilda, träna och stötta deras egna medarbetare. T.ex. sker frekventa uppdateringar av elektroniken till viss utrustning och varje gång en sådan uppdatering sker kan medarbetare få relaterad träning genom deras online college. Denna träning kommer nu även stöttas av XMReality Remote Guidance.

Det andra användningsområdet är inom helpdeskapplikationer där kunder och partners som behöver support kan ringa till IMI:s helpdesk. XMReality Remote Guidance kommer användas i supportcenters globalt och förutom mjukvaran har IMI även beställt Pointpads för att ytterligare förbättra guidningen från desktop.

Jörgen Remmelg, VD XMReality
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

• En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter