XMReality AB (publ) ändrar likviditetsgarant till Carnegie Investment Bank AB

XMReality AB (publ) har sagt upp likviditetsgarantuppdraget med Erik Penser Bank AB och har utsett Carnegie Investment Bank AB till ny likviditetsgarant med start den 30 november 2023.

Åtagandet om likviditetsgaranti tillhandahålls i enlighet med Nasdaq Stockholm AB:s regler för likviditetsgaranti. Detta innebär att Carnegie genom likviditetsgarantin agerar garant för att det finns köp- och säljkurser och en garanterad tillgänglig volym i aktien samt för att skillnaden mellan köp- och säljkurs blir mindre.

Carnegies uppdrag påbörjas den 30 november 2023.

Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande onsdagen 29 november, 2023, kl 18.00 CET.

Andreas Jonsson, VD XMReality
E-post: andreas.jonsson@xmreality.com

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. Nestlé, Electrolux, Sidel, Heineken och Saab är några av de mer än 135 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com