XMReality erhåller beställning från japansk biltillverkare genom samarbetet med NTT

Den thailändska enheten för en stor japansk biltillverkare har lagt en beställning på XMReality Remote Guidance genom NTT. XMReality har ett partnerskapsavtal på plats med NTT (Nippon Telegraph and Telephone) sedan oktober 2020 som möjliggör för NTT att marknadsföra och sälja XMReality Remote GuidanceTM.

Biltillverkaren har lagt beställningen direkt till NTT, varefter NTT beställer tjänsten från XMReality. Detta är den första beställningen som genereras via detta partnerskap.

"Det är glädjande att se att partnerskapet med NTT börjar generera intäkter för XMReality", säger Andreas Jonsson, försäljningschef på XMReality. "Framöver tror vi på att skapa intäkter från ett väl utvalt partnernätverk som ger oss tillgång till marknader som annars skulle ha varit svårare för oss att täcka, som APAC i det här fallet. Det initiala ordervärdet som sådant är inte signifikant för just denna affär, men det finns uppenbarligen potential här"

Kunden planerar att använda XMReality Remote Guidance i sin produktion med användningsområden som felsökning, diagnostik och utbildning.

Johanna Edepil, CMO XMReality
E-mail: johanna.edepil@xmreality.com

• En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. ABB, Nestlé, Electrolux, Sidel, Heineken och Saab är några av de mer än 100 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com

Om NTT
NTT is a top 10 global business and IT services provider with more than 100,000 professionals in over 50 countries.

NTT partners with clients to navigate and simplify the modern complexities of business and technology, delivering the insights, solutions and outcomes that matter most. We deliver tangible business results by combining deep industry expertise with applied innovations in digital, cloud and automation across a comprehensive portfolio of consulting, applications, infrastructure and business process services. Read more about NTT at www.global.ntt