XMReality förstärker ledningen med ny försäljningschef

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR), en ledande utvecklare av kunskapsöverföring inom Augmented Reality (AR), meddelar att man stärker organisationen genom att tillsätta Marcin Szymanski som bolagets CSO (Chief Sales Officer).

XMReality har under senare delen av 2017 sett ett allt större intresse från såväl nya som befintliga kunder vilket har resulterat i flertalet nya affärer. Särskilt den nya mjukvaruplattformen, XMReality Generation 6, har kraftigt ökat intresset för bolagets erbjudande vilket ställer ytterligare krav på säljorganisationen som nu befinner sig i alltfler viktiga kontraktsförhandlingar.

”Marcins gedigna kunskap av att utveckla försäljningen av mjukvaruprodukter på nya marknader kombinerat med hans stora erfarenhet av att arbeta med kunder som är stora globala tillverkande bolag gör honom till en nyckelperson i den fortsatta organisationsbyggnaden” säger Johan Castevall, VD på XMReality.

”Jag är stolt och glad över att få bli en del av XMReality. Bolaget har ett mycket intressant produkterbjudande och det skall bli spännande att vara del av bolagets fortsatta tillväxt.” kommenterar Marcin Szymanski, för närvarande Business Unit Manager Mobility på iStone.

Marcin tillträder sin tjänst den 2:a april 2018.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, Wärtsilä och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.se

Bolagets Certified Adviser är Redeye AB

Denna information är sådan information som XMReality AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande torsdagen den 18 januari 2018 kl. 08:30

Citat