XMReality lanserar onlineförsäljning

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North Growth Market: XMR) lanserar idag, XMReality Business, ett Software as a Service-erbjudande (SaaS-erbjudande) som säljs via webben, främst till små och medelstora företag. Genom lansering når XMReality nu en betydligt större marknad.

XMReality Business är det snabbaste och enklaste sättet för företag att ge högklassig kundsupport med videokommunikation och Augmented Reality (AR). Sedan XMReality i juni kommunicerade förlanseringen, har ett antal kunder framgångsrikt testat tjänsten och idag lanseras den kommersiellt.

XMReality Business ger möjlighet att skicka webblänkar, en funktion som gör att en användare snabbt kan koppla upp sig till vilken annan person som helst för att få hjälp och instruktioner s.k. Remote Guidance.

”Att använda webblänkar är perfekt för våra kunder”, säger Martin Forsberg, Global support hos Arcam, som använder XMRealitys tjänst för att ge support till sina kunder. ”Vi kan nu ge remote support till våra kunder utan att de behöver installera en egen app”.

”Vi ser en tydlig trend att videokommunikation via smarta telefoner ökar stadigt. Genom att sälja XMReality Business online öppnar vi upp nya möjligheter att nå fler internationella företag av olika storlek. Med detta nya erbjudande stärker vi vår position som internationell ledare inom Remote Guidance”, säger Johan Castevall, VD XMReality.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMRealitys kunder finns främst inom industrin såsom ABB, Siemens Industrial Turbomachinery, Electrolux och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.com

Citat

Att använda webblänkar är perfekt för våra kunder. Vi kan nu ge remote support till våra kunder utan att de behöver installera en egen app.
Martin Forsberg, Global support hos Arcam
Vi ser en tydlig trend att videokommunikation via smarta telefoner ökar stadigt. Genom att sälja XMReality Business online öppnar vi upp nya möjligheter att nå fler internationella företag av olika storlek. Med detta nya erbjudande stärker vi vår position som internationell ledare inom Remote Guidance.
Johan Castevall, VD XMReality.