XMReality och Pointmedia signerar ny kund och bryter mark inom nytt användningsområde

XMReality har ett partnerskapsavtal på plats med Pointmedia sedan december 2022 som avser den norska marknaden. Företagen har nu signat en ny kund; Mycoteam. Pointmedia erbjuder en mjukvara för vägledning på distans "Remoto Solutions", baserad på XMRealitys programvara för Remote Guidance med egen white label branding.

"Jag är glad att se att vi utvecklar detta partnerskap och att vi nu har en ny kund i Mycoteam. Dessutom får vi ett nytt use case då användandet avser fukt- och mögelinspektioner inom byggnadssektorn”, säger Andreas Jonsson, CSO på XMReality och ansvarig för partnerförsäljning, och fortsätter "Detta samarbete med Pointmedia ger oss ökad exponering mot den norska marknaden och vi ser hur antalet intressanta möjligheter kontinuerligt ökar. Vi anser att försäljning via partnerskap är en viktig strategisk säljkanal för XMReality. Det ger oss en större global räckvidd och har potential att generera stora synergier för oss framöver.”

Johanna Edepil, CMO XMReality
E-mail: johanna.edepil@xmreality.com

• En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter