XMReality och SwipeGuide ingår partnerskap för integrerade arbetsinstruktioner

SwipeGuide är ett holländskt företag som levererar en mjukvaruplattform för digitala arbetsinstruktioner. Deras mjukvara är nu integrerad med XMReality Remote Guidance för att adressera situationer då arbetsinstruktionen inte räcker till för att lösa problemet. De två företagen etablerar nu ett partnerskap som möjliggör för båda parterna att sälja det kombinerade mjukvaruerbjudandet.

Det här samarbetet innebär att fältserviceingenjörer och operatörer som använder SwipeGuide för digitala arbetsinstruktioner på en smartphone eller platta kan lägga till XMReality Remote Guidance för att koppla ihop sig med en expert ifall de stöter på problem. Integrationen mellan SwipeGuide och XMReality gör det enkelt för personen som behöver assistans att påbörja en session med en expert som kan hjälpa dem lösa problemet genom ytterligare instruktioner som inte är inkluderade i arbetsinstruktionen.

Experten som kontaktas kan använda alla standardfunktioner som normalt ingår i ett remote guidance samtal, som att t.ex. rita, använda pekare samt augmentera handgester för att underlätta problemlösning. Om det inte räcker med en expert för att lösa problemet så finns möjlighet att genomföra flerpartssamtal.

I andra fall kommer de standardiserade arbetsinstruktionerna att räcka för att lösa problemet, vilket då kan vara tidssparande jämfört med att påbörja ett remote guidance samtal. Det kombinerade mjukvaruerbjudandet tillför därmed värde för båda parternas kunder och maximerar den potentiella nyttan med att implementera digitala arbetsinstruktioner.

SwideGuides medgrundare Daan Assen säger att integrationen kommer vara synnerligen användbar för fältserviceingenjörer och operatörer som är under press att lösa ett problem så snabbt och smidigt som möjligt. Assen säger ”direkt tillgång till remote support från en kollega med stöd av augmented reality kommer hjälpa fältserviceingenjörer att lösa problem snabbare och smidigare än någonsin tidigare.” Något som XMRealitys VD Jörgen Remmelg fullständigt håller med om och tillägger vidare ”I många avseenden arbetar vi med liknande kunder vilket innebär att market fit redan finns. De två produkterna kompletterar varandra väl och är logiska att kombinera. Ambitionen är att utöka våra individuella erbjudanden med målet att stärka kundernas konkurrenskraft och vi ser väldigt mycket fram emot att samarbeta med SwipeGuide”.

Jörgen Remmelg, VD XMReality
Phone: +46 739 822 409
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

• En unik ’Hands-Overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan på distans, som om man vore där