XMReality signerar treårskontrakt med Heineken; ett av världens tre största bryggerier

XMReality har signerat ett treårskontrakt avseende mjukvaruprenumeration med Heineken. Kontraktet har ett värde av 2,2 MSEK över en treårsperiod. De prioriterade användningsområdena är diagnostik av utrustning, teknisk support och träning, revisioner, installationer samt driftsättning av ny produktionsutrustning.

“Heineken är det andra stora bryggeriet som väljer att implementera XMReality Remote GuidanceTM. Samarbetet inleddes med en fyramånaders pilotfas, vilket resulterade i snabb och tydlig avkastning på investeringen för de olika användningsområdena. Innan starten av pilotfasen genomförde Heineken en grundlig utvärdering av olika konkurrenter inom marknadsområdet för remote support och fann att XMReality var bäst lämpade att stötta världens mest internationella bryggeri.” säger Jörgen Remmelg, VD på XMReality.

”Vi ser verkligen fram emot att inkludera den här tekniken i vår Connected Brewery produktportfölj. Det öppnar för nya möjligheter inom remote support samt snabb kunskapsdelning inom hela vårt globala bryggerinätverk. Vilket stöttar ökad effektivitet och säkerhet i vår verksamhet.” säger Michiel Maagd, Manager Global Portfolio Connected Brewery hos HEINEKEN.

Denna information är sådan som XMReality är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-02-26 14:12 CET.

Jörgen Remmelg, VD XMReality
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. ABB, Nestlé, Electrolux, Sidel, Hexagon, Bühler och Minibea Intec är några av de mer än 90 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com

About Heineken
HEINEKEN is the world's most international brewer. It is the leading developer and marketer of premium beer and cider brands. Led by the Heineken® brand, the Group has a portfolio of more than 300 international, regional, local and specialty beers and ciders. HEINEKEN is committed to innovation, long-term brand investment, disciplined sales execution and focused cost management. Through 'Brewing a Better World', sustainability is embedded in the business. HEINEKEN has a well-balanced geographic footprint with leadership positions in both developed and developing markets. It employs over 85,000 employees and operates breweries, malteries, cider plants and other production facilities in more than 70 countries.