• XMReality/

XMReality släpper idag marknadens första webbaserade lösning med stöd för överlagring av rörliga fysiska objekt i realtid

XMReality har idag släppt flera nya produktfunktioner där den största nyheten är en helt webbaserad version av mjukvaran, vilket möjliggör användning i webbläsaren utan att någon mjukvara (applikation) behöver laddas ner. Denna ’Web Guide Station’ inkluderar stöd för en av XMRealitys mest utmärkande funktioner; Hands-overlay, och är den första fullt webbaserade lösningen på marknaden med denna funktion.

Under 2018 var XMReality först på marknaden med att introducera ”webb-länkar”, något som möjliggjorde för en XMReality användare att koppla upp sig med vem som helst utan att den personen behövde ladda ned någon mjukvara eller ha ett användarkonto. Personen man ville ringa fick en länk skickad till sin telefon, antingen via sms, email eller annan kommunikationsapp, via länken kunde sedan ett Remote Guidance samtal startas genom mobilens webbläsare. Detta öppna upp helt nya användningsområden för kunderna och har sedan dess varit ett av de starkaste säljargumenten bakom lösningen. Idag tar XMReality nästa steg mot att göra lösningen ännu mer lättillgänglig genom lanseringen av en helt webbaserad version. Detta innebär att en XMReality användare kan komma åt produkten direkt via sin webbläsare, de loggar enkelt in utan att behöva ladda ned och installera någon mjukvara på datorn. Väl inloggade har de tillgång till flertalet guidningsverktyg, inklusive Hands-overlay.

Förutom den nya ’Web Guide Station’ innehåller den senaste produktreleasen ytterligare funktionalitet för att arbeta med användarstatistik, betygssättning av samtalskvalitet samt flera förbättringar när XMReality Remote Guidance används med smarta glasögon.

För mer information, vänligen kontakta:
Jörgen Remmelg, VD XMReality
Tel: +46 739 822 409
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

• En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. ABB, Nestlé, Electrolux, Sidel, Hexagon, Bühler and Minibea Intec är några av de mer än 90 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com