XMReality tecknar treårskontrakt med Electrolux Professional

XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR) och Electrolux Professional har tecknat ett 3-årskontrakt som omfattar användning av Remote Guidance. XMReality Remote Guidance kommer att integreras i vitvaruleverantörens kunderbjudande. Avtalet är värt cirka 1 miljon SEK under tre-årsperioden.

Den gemensamma lösningen innebär att XMRealitys produkt kommer att användas hos Electrolux Professionals enheter i Norden, Tyskland, Österrike, Schweiz samt Italien med syftet att stärka deras kundservice. Electrolux Professional erbjuder kommersiella produkter och tjänster inom livsmedel, dryck samt tvätt till andra företag. De är en av de ledande aktörerna inom sitt segment med försäljning i över 100 länder mot kundsegment så som hotell och restaurang, sjukvård samt utbildning.

“Vi är väldigt nöjda med att ha tecknat det här avtalet. Ett 3-årskontrakt är ett tydligt tecken på att marknaden mognar och kunderna utökar sitt åtagande. Det här bekräftar också att XMReality Remote Guidance prioriteras av kunder”, säger Jörgen Remmelg, VD på XMReality.

“Det fördjupade samarbetet med XMReality ligger helt i linje med Electrolux Professionals strategiska inriktning att vidare utveckla förmågor inom direkt support på distans mot våra kunder och breda partnernätverk. Vår ambition är att göra en steg för steg förändring för att säkra en ännu starkare och mer effektiv Customer Care verksamhet med bättre utnyttjande av modern teknologi och digitalisering”, säger Magnus Sävenäs, Group VP Customer Care & Quality på Electrolux Professional

Jörgen Remmelg, VD XMReality
Phone: +46 739 822 409
E-mail: jorgen.remmelg@xmeality.se