XMReality utser Tim Koeppl till President för XMReality Inc.

Den 1 januari tillträdde Tim Koeppl som ny President för XMReality Inc., XMRealitys helägda USA-baserade dotterbolag. Tim har senast erfarenhet från att leda integrationsprogram för avancerad teknologi till det amerikanska försvarsdepartementet i syfte att möjliggöra implementation av ny teknologi och mjukvara för modernisering av underleverantörer och underhåll.

Koeppl har lång erfarenhet som ledare och av att bygga upp företag. Han har tidigare har varit VD för Eva MedTec och Suspension Systems Technologies. Han har även varit operativ chef för Bi-Phase Technologies och Troika Solutions. I sina tidigare roller var Tim ansvarig för kundrelationer med bland annat General Motors, Schwan Food Company, Isuzu, NA, Hendrick Automotive, The Mayo Clinic, Lear Corporation, 3M och det amerikanska försvarsdepartementet.

Tidigare i sin karriär praktiserade Tim juridik i Washington, D.C. hos en global advokatbyrå, skötte compliance för en USA-baserad försvarsentreprenör, och har tjänstgjort som officer i United States Marine Corps. Tim har en B.A. från Marquette University och en J.D. från University of San Diego.

"Jag är mycket förväntansfull över framtiden för XMReality Remote Guidance specifikt och denna typ av produkt generellt. Augmented Reality hjälper företag att öka medarbetare och kunders framdrift, skapa säkrare arbetsmiljö och reducera klimatavtrycket genom minskat resande”, säger Tim Koeppl. "Genom att eliminera ineffektivitet, minska kostnader och öka verkningsgraden under produktens livscykel kommer XMRealitys kunder att kunna investera mer i produktutveckling och kvalitet, och därigenom öka värdet till sina kunder vilket gör detta till en sann win-win-situation för alla.”

"Det är med stor tillförsikt som jag välkomnar Tim till bolaget. Han är en erfaren, kompetent och framåtriktad ledare som nu fått uppgiften att ta våra ambitioner i nordamerika till nästa nivå. Hela ledningsgruppen har haft nöjet att tillbringa en vecka med Tim i Sverige under hans onboarding och vi är alla imponerade! Jag ser verkligen fram emot att arbeta med Tim och använda hans erfarenhet och kompetens inom bolaget.” säger Jörgen Remmelg, VD för XMReality.

Jörgen Remmelg, VD XMReality
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

• En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter