XMReality vinner prestigefyllt pris på Augmented World Expo (AWE)

Linköping, Sverige—XMReality AB (publ) (NASDAQ First North: XMR), en internationell ledare inom AR-baserad kunskapsöverföring på distans, meddelar att fått utmärkelsen 2018 Auggie Award "Best in Show Augmented Reality" på AWE Europa som hölls i München 18 – 19 oktober 2018.

Auggie Awards är en årlig branschutmärkelse som delas ut till de bästa av de bästa inom XR (AR/VR/MR). Det delas ut på AWE som är världens största branschmässa inom AR och VR. I år möttes mer än 100 utställare, 100 talare och nästan 2 000 deltagare i München, Tyskland för att ta del av det senaste i branschen.

”Vi är mycket stolta över att bli utsedda som ”Best in Show Augmented Reality” på AWE Europa 2018. Detta understryker ytterligare det växande intresset för vårt företag och att vår lösning, XMReality Remote Guidance™, är en av världens mest kraftfulla AR-lösningar, säger Johan Castevall, VD på XMReality.

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMReality:s kunder finns främst inom industrin såsom Bosch Rexroth, ABB, Siemens Industrial Turbomachinery, Electrolux och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North (ticker: XMR).  För mer information, besök: www.xmreality.com