• YA Holding AB/

YA Holding meddelar att Lars Öberg har utsetts till ny CFO i YA Holding från och med den 28 december 2023

YA Holding AB (publ) (“YA Holding” eller “Bolaget”) har nöjet att meddela att Lars Öberg utsetts till ny Chief Financial Officer (CFO) i YA Holding med start den 28 december 2023, efter Antti Rokalas beslut att avsluta sin anställning och ta sig an nya utmaningar utanför koncernen.

Lars Öberg, som är 52 år, har en civilekonomexamen och omfattande erfarenhet från olika ledande befattningar, senast som CFO på Thermion AB. Dessförinnan var Lars ekonomichef på Arcus Utbildning & Jobbförmedling AB, ett helägt dotterbolag till Bolaget, parallellt med att han var senior Business- och Finance-controller på YrkesAkademin AB, och arbetade då nära YA Holdings nuvarande CFO. Lars kommer att bidra med erfarenhet från branschen och har såväl finansiell som operativ bakgrund. Lars har bland annat arbetat som godkänd revisor och auktoriserad redovisningskonsult på Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB, har lång erfarenhet som ekonomichef från flera bolag och har även varit tillförordnad verkställande direktör i ett bolag utanför YA Holding-koncernen under en period.

“Antti har under sin tid på YA Holding starkt bidragit till utvecklingen av koncernens finans- och ekonomifunktion och styrelsen och jag vill varmt tacka honom för hans tid på YA Holding och önska honom all lycka i hans framtida roll. Samtidigt ser vi mycket fram emot att välkomna Lars tillbaka nu i rollen som CFO för koncernen.” säger YA Holdings VD Martin Modig.

Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-11-28 11:30 CET.

Avsändare
Martin Modig, VD YA Holding AB (publ)

Alice Hedin, tillförordnad pressekreterare
Tel: +46 (0) 70 878 91 05