Välkommen till Tallinn tillsammans med Eckerö Line den 27.9.2011

Eckerö Line inbjuder dig att delta i den traditionella redaktörsresan till höstliga Tallinn tisdagen den 27 september. I år är det Eckerö-koncernens verkställande direktör Björn Blomqvist, Eckerö Lines verkställande direktör David Lindström samt försäljnings- och marknadsföringsdirektör Ida Toikka-Everi som står värdar för resan. Färden med m/s Nordlandia inleds i ledig stil med frukost från den storslagna EckeröBufféns framdukade läckerheter. Efter frukosten får vi ta del av de senaste nyheterna från rederiet.

Väl framme i Tallinn äter vi lunch på legendariska Restaurang Gloria där den prisbelönta köksmästaren Dimitri Demjanov tar emot oss. Demjanov hör till de främsta förespråkarna vad gäller estnisk matkultur och under hans ledning har Gloria bevarat sin ställning som en av de mest ansedda restaurangerna i Estland ända sedan 1930-talet.

Estniska kulturprofilen och riksdagsledamoten Imre Sooär från Estlands Reformparti deltar även i lunchen. Utöver sin politiska karriär är Sooär studerande i komposition vid Estlands musik- och teaterakademi samt medlem i bland annat styrelsen för Estlands Nationalopera.

Efter lunchen besöker vi Finlands ambassad i Tallinn och träffar ambassadören Aleksi Härkönen samt press- och kulturrådet Marjo Näkki.

Ledig tid har reserverats på eftermiddagen så att deltagarna på egen hand kan bekanta sig med Tallinn. De som är intresserade har möjlighet att på returresan besöka kommandobryggan och därefter äter vi middagsbuffét tillsammans.

Dagskryssningen inleds kl. 07.30 och vi återvänder till Helsingfors kl. 20.30.

Vi sänder senare ett mera detaljerat reseprogram till deltagarna.

Varmt välkommen!

David Lindström och Ida Toikka-Everi

Anmälan senast den 16 september:
Tiina Österholm, tiina.osterholm@taitomylly.fi eller tfn 010 239 3306 och Kati Huhta-aho, kati.huhta-aho@taitomylly.fi eller tfn 010 239 3305.
Vänligen meddela i samband med anmälningen om du följer någon specialdiet samt födelsedatum, nationalitet och mobiltelefonnummer.