Zimpler och Swish partnerskap ökar företags tillväxt och effektivitet

Report this content

Stockholm, 3 juli 2024 — Zimpler, en ledande aktör inom digitala direktbetalningar, tillkännagav idag ett nytt tekniskt partnerskap med Swish, Sveriges största betalningsapp. Detta samarbete kommer att ge Zimplers företagskunder en optimerad betalningslösning som kombinerar fördelarna med Zimplers konto-till-konto (A2A) betalningar med Swish smidiga användarupplevelse.

Viktiga nordiska bankpartners kommer att spela en avgörande roll i detta samarbete genom att tillhandahålla den bakomliggande infrastrukturen som möjliggör smidiga integrationer. Innovation inom fintech och etablerade banknätverk möts för att sätta en ny standard för integrerade betalningslösningar i Norden.

"Vårt partnerskap med Swish gör att vi kan erbjuda en helhetslösning som tillgodoser behoven för både små och stora transaktioner," säger Johan Strand, VD för Zimpler. "Detta samarbete ser till att våra företagskunder kan erbjuda en smidig upplevelse till sina kunder, vilket avsevärt förbättrar både effektiviteten och kundnöjdheten."

"Vi är glada att välkomna Zimpler till Swish-familjen som teknisk partner," säger Urban Höglund, VD för Swish. "Våra 8,5 miljoner användare är vana vid pålitliga betalningar i realtid, och detta partnerskap stärker just det, med en smidig, snabb och säker upplevelse. Tillsammans strävar vi efter att öka effektiviteten för handlare och deras kunder."

Viktiga fördelar:

• Optimerade betalningsflöden: Perfekt kombination av Zimplers A2A-lösning för större transaktioner med Swish effektivitet för mindre betalningar, vilket säkerställer smidiga och pålitliga betalningar för snabbrörliga branscher.
  • Ökade konverteringsgrader: Hanterar transaktionsgränser och minskar fel för att säkerställa att betalningen går igenom och minimera att kunden avbryter sin transaktion.
  • Marknadstillväxt: Förbättrar användarupplevelsen för att hjälpa företag att växa på den svenska marknaden.

Bakgrund och lösning
För att lyckas på den svenska marknaden, särskilt i snabbrörliga branscher, behöver företag erbjuda en sömlös användarupplevelse. Swish är den betalningsmetoden för små transaktioner med högst förtroende hos det svenska folket, men dagliga transaktionsgränserna kan vara begränsande för företag som hanterar större belopp. Detta leder ofta till misslyckade betalningar och minskad försäljning.

Zimplers smarta routing plattform hanterar dessa utmaningar genom att guida användare till den bästa betalningsmetoden för varje transaktion. Genom att kombinera Swish effektivitet i hantering av små transaktioner med Zimplers beprövade konto-till-konto (A2A) lösning för större transaktioner, kan företag säkerställa smidiga och pålitliga betalningar samt öka konverteringsgraden. Detta kommer att uppnås tillsammans med Zimplers bankpartners för att säkerställa högsta nivå av service och tillförlitlighet.

Att kombinera open bankings flexibilitet med det höga varumärkes igenkännandet och förtroendet som finns för Swish är avgörande för att möjliggöra konvertering och betalningar i världsklass för Zimplers företagskunder.

Kontakt: Josefine Hedlund, Head of Marketing | ‍press@zimpler.com

Om Zimpler
Zimpler är ett ledande bolag inom digitala direktbetalningar som knyter samman företag med över 350 miljoner kundbankkonton i 25 marknader. Grundat i Sverige 2012, strävar nu Zimpler efter att demokratisera betalningar globalt och skapa tillväxtmöjligheter för företag över hela världen. Genom snabbare transaktioner, starkare compliance och bättre service fungerar de innovativa lösningarna som en kraftfull motor för att förenkla verksamheter och driva företag framåt.

Läs mer på zimpler.com och följ resan via LinkedIn.

Om Swish
Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit hela Sveriges mobila betaltjänst och en av de största betalningslösningarna i Europa. Swish förenklar vardagen för 8,5 miljoner svenskar och runt 300 000 företag och organisationer, och har på kort tid blivit Sveriges starkaste varumärke.