Porsche-rekord på Michelin Pilot Sport Cup 2

Porsches nye 911 GT2 RS, iført et sæt Michelin Pilot Sport Cup 2 dæk, har sat ny verdensrekord for gadesportsvogne på Nürburgrings nordsløjfe. Med en omgangstid på 6 minutter og 47,3 sekunder klarede Porsches gaderacer de 20,6 kilometer rundt på den berømte tyske bane.

Rekordbilen, der blev kørt af Porsches testkører Lars Kern var monteret med 265/35 ZR 20 dæk foran og 325/30 ZR 21 bag på. Samme dimensioner som otte ud af ti 911 GT2 RS’er, der forlader Porsches fabrik i Zuffenhausen, vil have på deres Michelin-dæk.

Michelin Pilot Sport Cup 2 er i forvejen originalmonteret på flere Porsche-modeller. Herunder 918 Spyder, Cayman GT4, 911 GT3 og 911 GT3 RS. Dækket byder på teknologi fra motorsportens verden og sikrer ekstrem holdbarhed samt vejgreb, styreegenskaber og sikkerhed på topniveau.

Teknologien i Michelin Pilot Sport Cup 2 består bl.a. af:

Multi-compound teknologi, som med forskellige gummiblandinger i inde- og ydresiden af dækmønsteret sørger for stærkt vejgreb uanset vej- og vejrforhold.

Track Variable Contact Patch 3.0, der optimerer trykket i dækket og sikrer en konstant kontaktflade med vejen. Både, når bilen kører lige ud og gennem kurver.

I udviklingsarbejdet fintunede Michelin og Porsche dækket til præcis de egenskaber, Porsches ingeniører ønskede for den nye 911 GT2 RS.

Resultatet er dæk, der tilbyder top vejgreb, optimal front/bagende balance og stadig lever op til de europæiske krav til rullemodstand. Det gør Michelin Pilot Sport Cup 2 velegnet til både hverdagen på vejen og til mere udfordrende forhold på racerbanen.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk