Pohjoismainen kaasutankkausasemaverkko laajenee entisestään – uusi raskaan liikenteen tankkausasema avataan Ruotsin Jönköpingissä
Raskaan tieliikenteen määrä kasvaa kaikkialla EU:n alueella, ja samaan aikaan päästöjä on pystyttävä vähentämään nopeasti. Energiayhtiö Gasum investoi voimakkaasti pohjoismaisen kaasuinfrastruktuurin laajentamiseen ja kehittämiseen sekä puhtaampien polttoaineratkaisujen tarjoamiseen raskaille ajoneuvoille. Gasum avaa 12.9. Ruotsiin neljännen kaasutankkausasemansa. Jönköpingin eteläpuolella Torsvikissa sijaitseva asema tarjoaa nesteytettyä maakaasua (LNG) ja nesteytettyä biokaasua (LBG) raskaille ajoneuvoille.Euroopan unioni esitteli tämän vuoden helmikuussa uudet raskaiden ajoneuvojen
Kodinkoneliike Elgiganten, energiayhtiö Gasum ja Volvo Trucks aloittavat yhteistyön. Yhteistyössä Elgiganten testaa vähäpäästöistä kuljetusratkaisua, jossa kuljetusalan yhteistyökumppanit testaavat nesteytettyä biokaasua käyttäviä ajoneuvoja tavarakuljetuksissa Jönköpingin jakelukeskuksesta myymälöihin ja kotiinkuljetuskeskuksiin eri puolilla Pohjoismaita.Kodinkone- ja elektroniikkaketju Elgigantenin uuden kuljetussopimuksen kilpailutuksessa keväällä 2020 yhtenä vaatimuksena on, että osassa kuljetuskalustosta täytyy käyttää vähäpäästöisiä polttoaineita, joista kaasu on yksi vaihtoehto.