Kuuma uutuus i30 Fastback N sai hinnat

Täysin uuden, sporttisen i30 Fastback N -mallin ennakkomyynti Suomessa alkaa 1.3.2019 ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille toukokuussa. Hyundai i30 Fastback N -mallia liikuttaa 2,0 T-GDI -bensiinimoottori, jonka saa 250-hevosvoimaisena alkaen 37 390 eurolla ja 275 hevosvoimalla ja Performance Packilla varustettuna alkaen 41 990 eurolla. Hyundai i30 Fastback N on aina varustettu 6-portaisella manuaalivaihteistolla.

Tärkeimpiin vakiovarusteisiin lukeutuvat 8" värikosketusnäyttö, peruutuskamera, elektronisesti ohjattu iskunvaimennus, N Grin Control System, 18" kevytmetallivanteet sekä led-kauko- ja lähivalot. Tehokkaammassa versiossa vakiovarusteisiin kuuluvat lisäksi sähköisesti ohjattu kitkalukko e-LSD, Smart Key - älyavain, sähköisesti säädettävät etuistuimet ja nahka-mokkanahkaverhoilu Sport sekä 19" kevytmetallivanteet.

Rivakka uutuus kiihtyy 0-100 km/h -nopeuteen jopa 6,1 sekunnissa (275 hv -versio). Maksimivääntö on 353 Nm, overboost-toiminnolla 378 Nm. Mallin yhdistetty polttoaineen kulutus on 8,1 l/100 km (250 hv -versio) ja 8,3 l/100 km (275 hv -versio), CO2-päästöjen ollessa 185/188 g/km. Pituutta uutuusmallilla on 4 335 mm ja leveyttä 1 795 mm. Akseliväli on 2 650 mm. Uusi i30 Fastback N on 1 417 mm korkea (250 hv -versio), mikä on 34 mm vähemmän kuin i30 Hatchback N -mallissa.

Ominaisuuksiensa puolesta täysin uusi Hyundai Fastback N sopii niin radalle kuin perheautoiluunkin. Tavaratilaa mallissa on 450 l, istuimet alas taitettuina 1 351 l. Kattokuormaa saa lastata 80 kg ja jarrullista perävaunumassaa kulkee mukana 1 600 kg.

Herkullisen paketin Hyundai viimeistelee markkinoiden parhaalla 7 vuoden takuulla, ilman kilometrirajaa.