Addnode Group förvärvar Elpool i Umeå AB

STOCKHOLM, 10 maj 2021 – Addnode Group har förvärvat programvarubolaget Elpool i Umeå AB. Bolaget omsatte 6 MSEK under det brutna räkenskapsåret 2019/2020. Förvärvet stärker Addnode Groups erbjudande av digitala lösningar inom samhällsbyggnadsområdet.

Elpool i Umeå AB (Elpool) blir en del av Addnode Groups division Process Management och har en verksamhet som kommer att kunna utvecklas tillsammans med vårt befintliga dotterbolag Stamford AB. Elpool tillför kompetens inom digitala lösningar för utbyggnad och underhåll av elnätet.

Christina Rinman, Head of Corporate Communication and Sustainability, Addnode Group
Tel: +46 (0) 709 711 213
E-post:
christina.rinman@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digitala tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk offentlig sektor.

Vi är 1 800 medarbetare i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, USA och Österrike. 2020 uppgick nettoomsättningen till 3,8 miljarder SEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com