• Addnode Group/

Addnode Groups dotterbolag Symetri stärker sin brittiska verksamhet med förvärvet av Majentas Autodesk-verksamhet

5 april, 2019 – Symetri, ett dotterbolag till Addnode Group, Europas ledande leverantör av programvara och tjänster för design och ingengjörsverksamhet, meddelade idag att de har förvärvat Majentas Autodesk-verksamhet med en årlig nettoomsättning på cirka 40 miljoner kronor.

Förvärvet kommer att ytterligare utöka Symetris räckvidd på den brittiska marknaden och ligger i linje med strategin att vara en internationell marknadsledande leverantör av programvaror och tjänster för design och ingengjörsverksamhet. Teamet som kommer att ansluta till Symetri har lång erfarenhet av att leverera programvara och tjänster till fordonsindustrin. För mer information om Symetri besök www.symetri.com

"Förvärvet är i linje med vår strategi att växa genom att förvärva kunder och återförsäljare av Autodesk-programvara och överföra vår produktportfölj, kunskap och kapacitet", säger Jens Kollserud, VD för Symetri.

Förvärvet är en inkråmsaffär med tillträde den 5 april 2019.

Jens Kollserud, CEO Symetri
Tel: +46 (0) 70 875 19 20, e-mail: jens.kollserud@symetri.com

Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group
Tel: +46 (0) 70 420 58 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digital tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor.

Vi är 1 600 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2018 uppgick nettoomsättningen till 2 942 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.