FMV beställer fler produkter för cybersäkerhet

Försvarets materielverk (FMV) har köpt fler produkter från Advenicas Cross Domain Solutions portfölj till ett värde av drygt en halv miljon kronor.

FMV har lagt en order på Advenicas datadiod. Produkten har tidigare sålts till både kunder inom kritisk infrastruktur och myndigheter både i och utanför Sverige. Leverans är planerad till andra kvartalet 2017.

"Vi på Advenica är stolta över att leverera våra cybersäkerhetslösningar till FMV. Vi har under många år haft en god relation som bygger på förtroende och vi se fram emot fortsatt samarbete", säger Einar Lindquist, VD, Advenica AB.

Datadioden skyddar känslig information genom att säkerställa att informationen endast kan färdas i en riktning, vilket är något som primärt används när lägre säkerhetsklassade nät ska skicka information till säkra nät.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Einar Lindquist, VD Advenica AB, +46 (0)704 29 98 39, einar.lindquist@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2017 kl.08.45.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica tillhandahåller avancerade cybersäkerhetlösningar och -tjänster för affärsdriven informationshantering, säker digitalisering och högassurans. I mer än 20 år har Advenica med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggjort för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, www.penser.se

Vi på Advenica är stolta över att leverera våra cybersäkerhetslösningar till FMV. Vi har under många år haft en god relation som bygger på förtroende och vi se fram emot fortsatt samarbete.
Einar Lindquist, VD, Advenica AB