Nytida förvärvar Alpklyftan

Nytida, som en del av Ambea-koncernen, förvärvar företaget Alpklyftan. Förvärvet omfattar tre HVB-boenden samt två utslussningslägenheter för barn och unga i åldern 14-21 år.

Verksamheten har totalt 24 platser och 19 anställda. Omsättningen för räkenskapsåret 2023 var 25 MSEK. Företaget startade 1995 och har sin verksamhet i centrala Göteborg. Tillträde sker 2 maj 2024.

-Vi välkomnar omsorgstagare, anhöriga, medarbetare och uppdragsgivare till oss på Nytida. Alpklyftan kompletterar vår befintliga verksamhet och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans, säger Fredrik von Malmborg, affärsområdeschef Nytida.

Susanne Vogt, ansvarig IR
E-post: ir@ambea.se

Telefon: +46 (0)10 33 00 501

Ambea är Skandinaviens kunskapsledande omsorgsföretag. Inom Ambea arbetar över 30 000 medarbetare med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare på 950 enheter. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Ambea har huvudkontor i Solna, Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Citat

Fredrik von Malmborg, affärsområdeschef Nytida.