Nytida förvärvar Evus Omsorg

Nytida, som en del av Ambea-koncernen, förvärvar företaget Evus Omsorg. Förvärvet omfattar tre LSS-boenden samt två dagliga verksamheter.

Evus Omsorg startade 2015 och verksamheterna ligger i Södertälje, Nyköping, Nacka, Skogås och Sorunda. Verksamheten har totalt 51 platser och 31 anställda. Omsättningen för räkenskapsåret 2023 var 40 MSEK. Tillträde sker 3 juni 2024.

- Jag vill välkomna omsorgstagare, anhöriga, medarbetare och uppdragsgivare till oss på Nytida. Evus Omsorg kompletterar oss väl och är i linje med vår strategi att förvärva kvalitativa bolag, säger Fredrik von Malmborg, affärsområdeschef Nytida.

Ambea är Skandinaviens kunskapsledande omsorgsföretag. Inom Ambea arbetar över 30 000 medarbetare med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare på 950 enheter. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Ambea har huvudkontor i Solna, Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm.