Kommentarer till Finansinspektionens beslut

Finansinspektionen har genomfört granskning av Anticimex Försäkringar AB. Beslutet innehöll ett antal påpekande som resulterade i anmärkning och straffavgift.

Mats Samuelsson, vd Anticimex Försäkringar AB, kommenterar beslutet:
- Vi beklagar att de områden som har tagits upp i beslutet inte motsvarar Finansinspektionens förväntningar. Anticimex tar naturligtvis Finansinspektionens granskning på största allvar och har nu sett över organisation, instruktioner och rutiner som myndigheten har haft synpunkter på. Vi har även vidtagit och aviserat åtgärder i enlighet med Finansinspektionens krav och struktur och som Finansinspektionen bedömer som tillfredställande.

För mer information kontakta:
Mats Samuelsson, vd Anticimex Försäkringar AB, 0708-24 52 60
Gunilla Carlsson, Informationsansvarig Anticimex AB, 0708-733 830

Anticimex är ett europeiskt serviceföretag med svenska rötter från 1934. Våra 1400 medarbetare arbetar med att minska hälsorisker inomhus och i hygienkänsliga verksamheter genom inspektioner, garantier och försäkringar. Hygienfrågor, skadedjur och byggnader är våra främsta områden och vårt motto ”att förebygga och skydda innebär att vi alltid försöker lösa problemen innan de har inträffat.