Olof Sand utsedd till ny koncernchef i Anticimex

Styrelsen i Anticimex har utsett Olof Sand till ny koncernchef i bolaget. Nuvarande koncernchef Peter Carrick har i enlighet med sitt pensionsavtal bett om att få lämna koncernchefsskapet efter drygt nio år. Olof Sand tillträder sin nya tjänst senast den första februari 2013 och Peter Carrick stannar kvar som koncernchef tills dess.

Olof Sand är 49 år och arbetar idag som VD på Proact. Olof Sand har bred erfarenhet av servicebranschen och kommer att fokusera på Anticimex fortsatta expansion.

”Det är med blandade känslor jag nu lämnar Anticimex. Anticimex är en fantastisk organisation och det har varit min karriärs roligaste jobb. Under min tid som koncernchef har Anticimex fortsatt den stadiga tillväxt som bolaget uppvisat 77 år i följd och även 2012 har varit mycket framgångsrikt. Men nu har jag också en bra möjlighet att trappa ner och få tid att ägna mig åt saker jag tidigare inte hunnit med”, säger avgående koncernchef Peter Carrick.

”Det ska bli mycket spännande att få börja arbeta tillsammans med Olof Sand. Anticimex befinner sig nu i en tillväxtfas, där vi accelererar utvecklingen av Anticimex produkt- och serviceutbud och ökar takten i bolagets internationalisering, och Olof Sands kompetens passar perfekt. Jag vill också passa på att tacka Peter för hans insatser i Anticimex och önska honom lycka till med nästa steg i livet”, säger Gunnar Asp, ordförande i Anticimex.

Gunnar Asp
ordförande Anticimex
Mobil: 073-38 08 009
gunnar.asp@sargas.se