Stor satsning på barn-HLR i Örebros skolor

Anticimex i Örebro kommer att ge en utbildning i hjärt-lungräddning för 90 anställda i Futurum Fastigheter. Av dessa är ett 70-tal tekniker som tar hand om Örebro kommuns samtliga förskolor och skolor. I utbildningen ingår även ett särskilt avsnitt om hjärt-lungräddning av barn vilket kommer att ge en förstärkt trygghet för alla skolbarn i kommunen.

– Vi har en tydlig fokus på barn och ungdomar och på den personal som arbetar i våra lokaler. I detta ingår såväl trivsel som trygghet. Det känns därför väldigt bra att vi får den förstärkta trygghet som det innebär att ha personal med kompetens i hjärt-lungräddning på plats i skolmiljön, säger Göran Lunander, vd på Futurum Fastigheter.

– Då många av oss här på Anticimex i Örebro själva är föräldrar känns det extra bra att kunna erbjuda särskild hjärt-lungräddning för barn. Att rädda ett barns liv resulterar ju i betydligt fler vunna levnadsår än hos en vuxen. Vi är stolta över att jobba ihop med Futurum Fastigheter som har en mycket fin och omfattande vision om hur de vill att våra barns skolmiljö ska vara beskaffad, säger Andreas Getzman, platschef på Anticimex i Örebro.

Utbildningen sker i februari 2013 under vecka sju. För mer information, kontakta:

Andreas Getzman,
Platschef
Anticimex i Örebro
andreas.getzman@anticimex.se

Göran Lunander,
Vd
Futurum Fastigheter
goran.lunander@futurumfastigheter.se

Anticimex är ett europeiskt serviceföretag som skapar trygga och hälsosamma inomhusmiljöer genom inspektioner, garantier och försäkringar. Vi arbetar inom områdena skadedjur, hygien, byggnadsmiljö, energi, brandskydd och arbetsmiljö. Företaget grundades 1934, omsätter drygt 1,9 miljarder kronor och finns i Norden, Nederländerna och Tyskland. Läs mer på www.anticimex..se