Kompetensutveckling för framtida jobb

Report this content

Onsdag den 3 oktober anordnar Arbetsförmedlingen i Härnösand en mässa som riktar till personer som funderar på sin kompetensutveckling.

– Utbildning är den säkraste vägen till ett jobb, säger Sverker Bodevärn, arbetsförmedlare och mässarrangör.

Personer som endast har förgymnasial utbildning har svårare att få jobb än de som har eftergymnasial utbildning eller högskola. Mässan är därför ett utmärkt tillfälle att hitta en utbildning som stärker personens konkurrenskraft på arbetsmarknaden.

På mässan finns inte bara representanter för olika vuxenutbildningar utan även arbetsgivare som rekryterar personal exempelvis Akzo Nobel, Sykes, Sundfrakt, Byberg & Nordin, Region Västernorrland, Folksam, Kriminalvården och Försvarsmakten. IF Metall och LO-sektionen berättar om skyldigheter och rättigheter i en anställning. Bizmaker informerar om starta eget. Andra exempel på utbildningar som finns representerade på mässan är restaurang & storhushåll, byggutbildning, yrkessvenska, transportutbildningar (lastbil, buss och taxi) och industriteknik. CSN berättar om lån för att ta B-körkort. Totalt finns över 40 olika företag och organisationer på plats.

– Med det här breda utbudet så det finns något som passar alla, säger Sverker Bodevärn.

Press och media är välkomna att besöka mässan.

Dag: onsdag den 3 oktober

Tid: 10-14

Plats: Parkaden, Ådalsvägen 15 i Härnösand

För mer information: Sverker Bodevärn, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen Härnösand, 010-486 15 75