Kompetensutveckling för framtida jobb

Report this content

Onsdagen den 3 april är det dags för Arbetsförmedlingens mässa som riktar sig till personer som funderar på sin kompetensutveckling.
– Vi ser klara kopplingar mellan utbildningsnivå och arbetslöshet, säger Sverker Bodevärn, arbetsförmedlare och mässarrangör.

Personer som endast har förgymnasial utbildning har svårare att få jobb än de som har eftergymnasial utbildning eller högskola. Mässan är därför ett utmärkt tillfälle att hitta en utbildning som stärker personens konkurrenskraft på arbetsmarknaden.

Mässan vänder sig till både arbetssökande och personer som har ett jobb men vill hitta nya karriärvägar.

På mässan finns inte bara representanter för olika vuxenutbildningar, där finns även cirka 20 arbetsgivare som behöver anställa personal. Bland deltagande arbetsgivare finns Polisen, Byberg & Nordin, Hotell Höga kusten, Folksam Kramfors, Adecco AB och XL Bygg för att nämna några. Deltar gör också LO-sektionen som informerar om kollektivavtal och arbetsrätt. Det finns även tillgång till tolkar på mässan.

– Med det här breda utbudet finns det något som passar alla, säger Sverker Bodevärn.

Dag: onsdag 3 april

Tid: 10–14

Plats: Parkaden, Ådalsvägen 15 i Härnösand

Välkommen!

Mer information: Sverker Bodevärn, arbetsförmedlare, 010-486 15 75

Presskontakt: Lotta Edman, pressekreterare, 010-488 54 21

Följ oss på Twitter: @Arbetsformed

ARBETSFÖRMEDLINGEN
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.
Ring oss på 0771-60 00 00 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se