Tillväxtnyckeln, en satsning på framtiden

Report this content

Att ungdomar och nyanlända som är på väg in på arbetsmarknaden är en nyckel för det lokala näringslivets tillväxt är man överens om i Örnsköldsvik. Därför samlas ett stort antal arbetsgivare under en dag för träffa morgondagens arbetskraft.

Tillväxtnyckeln är ett initiativ från Arbetsförmedlingens satsning Ung Framtid i samarbete med kommunen, företag och andra intressenter i och runt Örnsköldsvik.
– Undersökningar visar att företagens tillväxt i stor utsträckning hämmas av kompetensbrist. Det känns väldigt bra att ha den här breda uppslutningen runt arbetssökande ungdomar eftersom det är en av våra viktigaste frågor, säger Mats Lindström, företagsrådgivare på Arbetsförmedlingen i Örnsköldsvik.

Dagen varvas med föreläsningar och mingel.
Två av dagens föreläsare är Jerry Engström, arbetsgivare och företagare som gärna delar med sig av sina bästa tips för att bli anställd och Lars Eidenvall från Sanmina som berättar om företagets filosofi kring rekryteringar.

Välkommen till en dag med mycket inspiration, information och nätverkande!

Dag: 12 september

Tid: 12-16