Årets Kock rekryterar Vanja Vilbern till Marknads- och Partnerchef

Vanja Vilbern anställs som Marknads- och Partnerchef hos Årets Kock AB. Vanja kommer senast från en roll som marknadschef hos Stockholm Meeting Selection.

Vanja Vilbern rets Kock

– Jag ser verkligen fram emot att få vara med på resan och leda svensk gastronomi in i framtiden, att stärka Årets Kock som varumärke och framförallt att utveckla värdeskapande aktiviteter tillsammans med våra partners – befintliga såväl som nya. Här finns stora möjligheter att skapa brand value, inte bara för företag i branschen utan för alla framgångsrika företag, säger Vanja Vilbern, tillträdande Marknads- och Partnerchef, Årets Kock AB.

Vanja har under senaste åren arbetat som marknadschef för Stockholm Meeting Selection, en samling av mötesplatser som erbjuder konferens, hotell och fest och där restaurangen spelar en viktig roll. Bland annat har Vanja varit med och startat upp Restaurang Hantverket på Sturegatan 15 och nu Lilla Slottskrogen på Näsby Slott. Vanja har lång erfarenhet från besöksnäringen och har tidigare arbetat för bland annat Nordic Choice Hotels, Rica Hotels, SAS m fl.

– Det känns otroligt bra att Vanja ansluter till Årets Kock. Hon har stor förståelse för branschen och med sin erfarenhet och driv blir hon en viktig pusselbit i det pågående arbetat att ta Årets Kock till nästa nivå. Inte minst kommer Vanja att bidra med mycket för att stärka utväxlingen för våra partners, säger Andreas Stenberg, vd Årets Kock.

Vanja Vilbern tillträder som Marknads- och Partnerchef för Årets Kock i augusti 2019.

Andreas Stenberg, vd Årets Kock, 0709-242 157
Vanja Vilbern, 0702-313 610

Snabbfakta

Citat

Jag ser verkligen fram emot att få vara med på resan och leda svensk gastronomi in i framtiden, att stärka Årets Kock som varumärke och framförallt att utveckla värdeskapande aktiviteter tillsammans med våra partners – befintliga såväl som nya. Här finns stora möjligheter att skapa brand value, inte bara för företag i branschen utan för alla framgångsrika företag.
Vanja Vilbern, tillträdande Marknads- och Partnerchef, Årets Kock AB
Det känns otroligt bra att Vanja ansluter till Årets Kock. Hon har stor förståelse för branschen och med sin erfarenhet och driv blir hon en viktig pusselbit i det pågående arbetat att ta Årets Kock till nästa nivå. Inte minst kommer Vanja att bidra med mycket för att stärka utväxlingen för våra partners.
Andreas Stenberg, vd Årets Kock