H.K.H. Prins Carl Philip sitter i juryn på Årets Kock 2017

När vinnaren av Årets Kock 2017 koras finns Prins Carl Philip på plats för att dela ut priset. Prinsen är också en av jurymedlemmarna under tävlingen, som avgörs den 2 februari på Malmö Arena.

Årets Kock 2017 – SM i professionell matlagning - avgörs i Malmö den 2 februari. För femte året i rad sitter Prins Carl Philip med i hedersjuryn för Årets Kock tillsammans med flera av Sveriges mest meriterade kockar. Prins Carl Philip kommer även att dela ut priset till vinnaren.

– Prins Carl Philip har ett stort intresse för gastronomi och har flera år deltagit som jurymedlem och dessutom korat vinnaren av Årets Kock. Prinsens engagemang betyder mycket som inspiration för alla inom branschen, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock.

Finalen i Årets Kock 2017 streamas live på www.aretskock.se

Facebook: www.facebook.com/aretskock
YouTube: www.youtube.com/aretskockSE

Samarbetspartners till Årets Kock är Arla Foods (Guldpartner) Spendrups (Silverpartner), Electrolux, LRF, Martin & Servera, Menigo, Restaurangakademien och Visita (Bronspartners) samt Diversey, Event in Skåne, J.A. Sundqvist, Kockens, Leröy, Malmö Stad, Norges Sjömatråd, Segers, Svensk Fågel och Svenskt Kött (Partners). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Årets Kock är ett dotterbolag till Restaurangakademien och har sedan 1983 arrangerats i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.