Ny styrelse för Årets Kock ger nya möjligheter

I den nya styrelsen för Årets Kock AB ingår tunga representanter från näringslivet och framgångsrika kockar vars gemensamma erfarenhet och kompetens kommer att bidra till den fortsatta utvecklingen av Årets Kock AB.

Kocktrio i styrelsen fr rets Kock AB

Malin Söderström, Karl Ljung och Thomas Sjögren tar plats i styrelsens för Årets Kock AB.

Årets Kock har format svensk matkultur sedan starten 1983. Årets Kock AB:s huvudsakliga verksamhet är att driva tävlingen Årets Kock - SM i professionell matlagning. Med de nya ägarna och genom den nya styrelsen intensifieras arbetet med att utöka verksamheten ytterligare och fortsätta leda svensk gastronomi in i framtiden.

Den nya styrelsen består av:

• Inger Myresten, marknadschef, Arla, Styrelseordförande
  • Mårten Lyth, kommunikationsdirektör, Spendrups
  • Patrik Hansson, vd Arla Sverige
  • Fredrik Spendrup, vd Spendrups
  • Karl Ljung, Årets Kock 1999 och L’avventura
  • Thomas Sjögren, Årets Kock 2015 och Grano
  • Malin Söderström, Restaurang Moderna Muséet, the Fishery och Systrarna Söderström.

­– Det är en stark laguppställning och jag ser fram emot att ta mig an de möjligheter och utmaningar vi har framför oss tillsammans med den nya styrelsen, säger Inger Myresten, ordförande Årets Kock AB.

– Det är tydligt att våra nya ägare verkligen vill vara en positiv kraft för utvecklingen av svensk gastronomi då både Patrik Hansson och Fredrik Spendrup tackade ja till en plats i styrelsen, säger Andreas Stenberg, vd Årets Kock. Det är även viktigt med en bred förankring i branschen, därför är det extra kul att få med Malin Söderström i styrelsen.

Inger Myresten, styrelseordförande Årets Kock AB, 070-678 68 45
Andreas Stenberg, VD Årets Kock AB, 0709-242 157

Citat

Det är en stark laguppställning och jag ser fram emot att ta mig an de möjligheter och utmaningar vi har framför oss tillsammans med den nya styrelsen.
Inger Myresten, ordförande Årets Kock AB
Det är tydligt att våra nya ägare verkligen vill vara en positiv kraft för utvecklingen av svensk gastronomi då både Patrik Hansson och Fredrik Spendrup tackade ja till en plats i styrelsen. Det är även viktigt med en bred förankring i branschen, därför är det extra kul att få med Malin Söderström i styrelsen.
Andreas Stenberg, vd Årets Kock.