Kakservice flyttar in i Pedagogen Park i Mölndal

Aspelin Ramm Fastigheter hyr ut 325 kvadratmeter lokalyta i Pedagogen Park i Mölndal till försäljningsföretaget Kakservice. – Det känns roligt att ett så väletablerat och välkänt företag som Kakservice nu flyttar in i Pedagogen Park. De bidrar till den mångfald bland hyresgästerna som vi eftersträvar för att få ett verkligt levande hus, säger Kristian Höglind, affärsutvecklare på Aspelin Ramm Fastigheter.

För Kakservice var det framförallt de trevliga omgivningarna och tillgången på parkeringsplatser som avgjorde.

– Vi hade kollat runt efter ganska många lokaler under en tid men när vi hittade Pedagogen Park kändes det helt rätt med en gång. Det är framförallt den trivsamma och rogivande atmosfären i området som vi gillar. Dessutom är det lätt och komma till och från fastigheten med bil vilket är väldigt viktigt för oss, säger Jan Truuväärt, vice vd för Kakservice.

Inflyttning är planerad till den 15 maj efter det att lokalerna anpassats och iordningställts efter den nya hyresgästens önskemål.

– Genom att vi själva är med och utformar de nya lokalerna och anpassar dem efter våra behov blir varje kvadratmeter effektivt utnyttjad. Vi får egentligen inte ett större utrymme i Pedagogen Park jämfört med hur vi sitter idag, men de nya lokalerna blir väldigt mycket mer ändamålsenliga. Dessutom blir det nytt och fräscht och det är ju alltid är trevligt.

Kakservice grundades 1984 och har sedan dess sålt kakor och konfektyr genom idrottsföreningar och skolklasser som därigenom fått möjlighet att åka på träningsläger eller att genomföra en efterlängtad skolresa.

– Genom åren har vi haft över 20 000 kunder som vi har hjälpt att förverkliga sina drömmar tillsammans med Kakservice. I höstas utvecklade vi även sortimentet med olika sorters knäckebröd och nu tar vi ytterligare ett steg i och med flytten till Pedagogen Park. Det ser vi fram emot, säger Jan Truuväärt.

Kristian Höglind, affärsutvecklare Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 0709-83 91 08

Jan Truuväärt, vice vd Kakservice. Tel: 031-27 22 00