Ny japansk restaurang öppnar i Pedagogen Park i Mölndal

Efter årsskiftet öppnar ännu en restaurang i Pedagogen Park i Mölndal. Det är den japanska restaurangen Kanemochi som slår upp dörrarna för sin nya satsning riktad mot såväl företagen i Pedagogen Park som mot besökare och boende i närområdet. – Idag finns det inte särskilt många sushirestauranger i Mölndal, speciellt inte i den här delen mellan Eklanda och Mölndals Centrum. Det här är ett expansivt och växande område och jag vet att många som bor och arbetar här har sett fram emot en bra sushirestaurang i närheten, säger Hung Tam som driver den nya restaurangen.

Restaurang Kanemochi hyr 132 kvadratmeter intill Handelsbankens lokaler i Pedagogen Park. Det ger plats för cirka 60 sittande gäster i restaurangen, som även får en cafédel och en uteservering som hålls öppen under sommaren. Restaurangen får en stor glasfasad och den exklusiva inredningen är specialbeställd för att ge besökarna en känsla av att befinna sig på en rogivande restaurang i Tokyo.

– Förutom sushi och sashimi serverar vi traditionella asiatiska varmrätter som exempelvis dumplings och yakitori. På menyn finns även en ny typ av lite mer exklusiva makirullar. Vår cafédel och expressobar öppnar tidigt på morgonen. Där serverar vi bland annat kaffe och mackor för alla som vill och behöver ta med sig frukosten till jobbet.

Kanemochi ägs och drivs av Hung Tam, hans fru Helen Wu och deras partner Zeng Chen. Hung och Helen har tidigare drivit restauranger i Hong Kong och i London och äger idag den framgångsrika sushirestaurangen Sushibar 2 i köpcentrumet Kungsmässan i Kungsbacka.

– Vi valde Pedagogen Park på grund av läget och att det är lättillgängligt och enkelt att parkera utan kostnad. Dessutom ser vi fram emot att planerna på att bygga bostäder i Pedagogen Park blir verklighet. Redan nu ser vi att vi har ett stort kundunderlag av boende i närheten, men med fler bostäder i direkt anslutning till Pedagogen Park blir det naturligtvis ännu bättre, säger Hung Tam.

För Aspelin Ramm Fastigheter innebär den nya restaurangen att det nu finns två restauranger i Pedagogen Park. Sedan tidigare finns även den populära lunchrestaurangen CV Linné som öppnade redan förra året.

– Att vi nu har två olika restauranger med olika inriktning bidrar till den mångfald som gör Pedagogen Park till en attraktiv mötesplats för både de som arbetar här och för de som bor i närområdet. Med restaurang Kanemochi tar vi ytterligare ett steg mot vår vision att vara en attraktiv och stadsmässig miljö med en bra blandning av verksamheter och boende. Helt enkelt en levande plats där människor kan arbeta, bo, trivas och må bra, säger Kristian Höglind, affärsutvecklare på Aspelin Ramm Fastigheter.

Idag är över 24 000 kvadratmeter uthyrda i Pedagogen Park. När fastigheten är helt utvecklad räknar Aspelin Ramm Fastigheter med att ha cirka 30 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. Dessutom planeras för mellan 500 och 700 bostäder i området.

Kristian Höglind, affärsutvecklare Aspelin Ramm Fastigheter. Tel: 0709-83 91 08. E-post: kristian.hoglind@aspelinramm.se

Hung Tam, ägare restaurang Kanemochi. Tel: 0705-49 05 02. E-post: hhhhtam@gmail.com

www.pedagogenpark.se

Kristian Höglind, affärsutvecklare Aspelin Ramm Fastigheter