Atea säkerställer att NetOnNets kundcenter står väl rustat för julrushen och framtiden

(Sverige) Atea har levererat en IP-telefonilösning till NetOnNets kundcenter. Lösningen omfattar i dagsläget telefonisidan. Inom en snar framtid kommer kundärendehanteringssystem och e-post att integreras i lösningen.

I NetOnNets kundcenter besvarar de 22 agenterna i genomsnitt 14 000 samtal per månad. Med hjälp av den nya IP-telefonilösningen som Atea designat och levererat får kundcentret ytterligare kapacitet och precision. Dessutom dokumenteras kundkontakterna och samtliga agenter får hela tiden löpande återkoppling på sina prestationer genom tillgång till kundcentrets statistik.

– Med hjälp av IP-telefonilösningen får vi flera fördelar. Exempelvis finns det direkt användbar statistik som ger återkoppling till våra agenter så att de kan utvecklas i sitt jobb. Man kan direkt se hur effektiv man är och allt finns dessutom inspelat, i utbildningssyfte, vilket gör att man även kan gå tillbaka och stämma av att uppgifter är korrekta. Alla kan hela tiden se hur de ligger till. Vi började använda IP-lösningen den 9:e oktober och kan redan se resultat. På sikt kommer vi att integrera allt fler funktioner som underlättar såväl för våra kunder och partners som för oss själva i vårt arbete, säger Malin Kling, chef för NetOnNets kundcenter

Den IP-baserade telefonilösningen för NetOnNets kundservice kommer att utvecklas till en lösning där all kommunikation – röstsamtal och e-post – integreras för att kvalitetssäkra och dokumentera kundkontakterna. IP-telefonisystemet som Atea satt samman består av en Cisco-lösning med Netwise och Carin IP Call Recording.

– Vi är glada att ha levererat ett verktyg för denna grupp av högpresterande proffs så att det kan genomföra sitt arbete i ännu högre takt med bibehållen och till och med höjd kundtillfredställelse, säger Tommy Vestlie, regionchef Atea Sverige AB.