Anna Hallberg lämnar Atrium Ljungbergs styrelse

I och med att Anna Hallberg har utsetts till Sveriges nya utrikeshandelsminister lämnar hon sitt styrelseuppdrag i Atrium Ljungberg.

Anna Hallberg har varit ledamot i Atrium Ljungbergs styrelse sedan 2009 men lämnar omgående sitt uppdrag i bolaget.

– Vi tackar Anna för allt engagemang och bidrag till bolagets utveckling dessa år och önskar henne lycka till med sitt nya uppdrag, säger Johan Ljungberg, styrelseordförande Atrium Ljungberg.

Nacka, 2019-09-12

Annica Ånäs, vd Atrium Ljungberg, 070-341 53 37
annica.anas@al.se

Denna informationen är sådan information som Atrium Ljungberg AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 12 september 2019 kl. 11.30 CET.

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar drygt 1,2 miljon kvadratmeter fördelat på ett sjuttiotal fastigheter, värderade till 47 miljarder kronor. Våra handelsplatser har 60 miljoner besökare per år och i våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 28 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se