Atrium Ljungbergs års- och hållbarhetsredovisning 2022, rättelse

Den svenska versionen av Atrium Ljungbergs årsredovisning och hållbarhetsredovisning för 2022 finns nu publicerad och tillgänglig på bolagets webbplats, www.al.se.

Rättelse då tidigare pressmeddelande innehöll en referens till EU:s marknadsmissbruksförordning.

En engelsk version av års- och hållbarhetsredovisningen kommer att finnas tillgänglig på webbplatsen under vecka 12.

Nacka, 2023-03-01

Denna information är sådan information som Atrium Ljungberg AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 mars 2023 kl. 16.15 CET.

Ulrika Danielsson, cfo Atrium Ljungberg, 070-647 12 61, ulrika.danielsson@al.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1 miljoner kvadratmeter fördelat på ett sjuttiotal fastigheter, värderade till 60 miljarder kronor. Våra handelsplatser har närmare 60 miljoner besökare per år och i våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 40 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se