• Besqab/

Besqab får utmärkelsen Sveriges nöjdaste bostadskunder för tredje året i rad

Idag meddelade det oberoende analysföretaget Prognoscentret att Besqab får utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i branschmätningen* för 2023. Dessutom får Besqabs projekt Verkstaden i Nacka strand utmärkelsen Sveriges Bästa projekt och Magasinet i Nacka Strand blir Topp10 i branschen.

På Besqab drivs vi av att sprida Boglädje! Vi vet också att vägen till varje nöjd kund går via  nära samarbeten mellan våra medarbetare men också med våra samarbetspartners. Det är när vart och ett av dessa samarbeten, som bygger på kompetens, erfarenhet, nyfikenhet och genuint engagemang som vi tillsammans kan sprida Boglädje.

-    Att få ta emot utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder gör oss enormt glada och stolta! Med den utmanande marknad som vi haft under hela 2023 så är det extra viktigt att ha fantastiska och engagerade medarbetare. Detta ser vi resultatet av idag, inte minst i Nacka strand, säger Carola Lavén, VD på Besqab.

-    Att våra kunder uppskattar det vi gör är det finaste kvitto vi kan få. Det ger oss energi att jobba vidare och bli ännu bättre. Så ett varmt och innerligt tack till alla våra kunder! säger Anna Slåtteby, Chef för Försäljning och Kunderbjudande.

Idag firar vi! Sedan jobbar vi vidare med det roligaste som finns; att överträffa våra kunders förväntningar på sitt nya hem. Stort tack till alla kunder för utmärkelsen och för ännu mer inspiration och motivation framöver.

Kontaktpersoner:
Christina Durling, kommunikationschef, 08 - 409 416 26, christina.durling@besqab.se
Anna Slåtteby, Chef Försäljning och Kunderbjudande, 08 - 409 415 40, anna.slatteby@besqab.se

*Prognoscentrets NKI-undersökning har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 12 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder under 2023. Undersökningen omfattar cirka 65 företag. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed
jämförbara med NKI-värden från t ex Svenskt Kvalitetsindex.

Att få ta emot utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder gör oss enormt glada och stolta! Med den utmanande marknad som vi haft under hela 2023 så är det extra viktigt att ha fantastiska och engagerade medarbetare. Detta ser vi resultatet av idag, inte minst i Nacka strand.
Carola Lavén, VD på Besqab
Anna Slåtteby, Chef för Försäljning och Kunderbjudande