• Besqab/

Besqab och Upplands Väsby kommun tog idag första spadtaget för bostadsområdet Eds Allé

Besqab är med och utvecklar Upplands Väsby och tog idag tillsammans med kommunen ett första spadtag för det nya bostadsområdet Eds Allé.

Tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Mathias Bohman  (S), fastighetsägaren Carl Curman och övriga byggherrar i området, invigde idag Besqabs VD Anette Frumerie det nya bostadsområdet Eds Allé i Upplans Väsby. Besqab är först ut med sin byggetapp om 30 villor.

- Vi är både stolta och glada att få vara med i ytterligare ett bostadsprojekt i Upplands Väsby och att få bidra till utvecklingen här, säger Lotta Niland, regionchef på Besqab. Läget här i Eds Allé är attraktivt, mycket tack vare det fina lantliga känslan i kombination med bra kommunikationer till Stockholm, Arlanda och Uppsala.

Fakta:
Eds Allé är ett område som byggs vid Prästgårdsvägen i Upplands Väsby i ett lantligt läge angränsande till ängs- och betesmark med närhet till centrum och kommunikationer. Upplands Väsby kommun arrangerade idag en invigning av området och firade byggstarten med ett första spadtag.

För mer information kontakta:
Lotta Niland, regionchef Besqab, 08-409 416 46, lotta.niland@besqab.se

Besqab är verksamt i Stockholm och Uppsala. Sedan starten 1989 har Besqab varit delaktigt i projekt som omfattar omkring 5 500 bostäder och ca 100 000 kvm lokaler. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdfastigheter. Besqabs aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan den 12 juni 2014.