Besqab produktionsstartar 48 bostäder i attraktivt läge i Hägersten

På en höjd i populära Eolshäll invid Mälaren har Besqab startat produktionen av 48 bostadsrättslägenheter i slutet på december. Projektet Lilla Häll omfattar lägenheter om 2–6 rum och kök och inflyttning planeras till slutet av 2025.

Projektet Lilla Häll ligger i ett attraktivt bostadsområde och omfattar två flerfamiljshus i anslutning till ett grönområde och strandpromenaden längs Mälaren. I närheten finns tunnelbana och närservice vid Axelsbergs centrum

- Vi säljstartade projektet under hösten och intresset har varit väldigt bra där vi idag har en försäljningsgrad som överstiger 30 procent, säger Andreas Wik, Chef Projektutveckling och Förvaltningsfastigheter på Besqab.

- Lilla Häll är ett bra exempel på där vi på Besqab alltid strävar efter att utveckla hållbara och hälsosamma boendemiljöer som vi anpassar efter platsens förutsättningar. Här erbjuder vi moderna Svanenmärkta bostäder med närhet till service och kommunikationer och dessutom i ett vackert sjönära läge, säger Andreas Wik.

Projektet omfattar 48 bostadsrättslägenheter om 2–6 rum och kök med balkonger och uteplatser i flera väderstreck. Första inflyttning beräknas till slutet av 2025.

För mer information:
Andreas Wik, Chef Projektutveckling och Förvaltningsfastigheter, 08-409 415 58, andreas.wik@besqab.se
Christina Durling, Kommunikationschef, 08-409 416 26, christina.durling@besqab.se

Vi säljstartade projektet under hösten och intresset har varit väldigt bra där vi idag har en försäljningsgrad som överstiger 30 procent.
Andreas Wik, Chef Projektutveckling och Förvaltningsfastigheter
Lilla Häll är ett bra exempel på där vi på Besqab alltid strävar efter att utveckla hållbara och hälsosamma boendemiljöer som vi anpassar efter platsens förutsättningar. Här erbjuder vi moderna Svanenmärkta bostäder med närhet till service och kommunikationer och dessutom i ett vackert sjönära läge.
Andreas Wik, Chef Projektutveckling och Förvaltningsfastigheter