• Besqab/

Besqabs bostadsprojekt Vackra Vägen nominerat till Årets byggnad i Sundbybergs stad

Besqabs bostadsrättsprojekt Vackra vägen (Bävern 3) är en av fem byggnader som är nominerad till Årets byggnad 2021 i Sundbybergs stad. Projektet är färdigställt under 2021 och de slutliga inflyttningarna pågår.

- Vi är otroligt stolta över att vårt projekt Vackra vägen är nominerat till Årets byggnad. Det är ett bra exempel på där våra projekt tillför nya mervärden till platsen genom noga utvalda material och färger, anpassade till platsens förutsättningar, plus att vi tillfört levande bottenvåningar. Detta sammantaget blir ett fint avslut på gatan där sen Golfängarna tar vid, säger Besqabs VD Carola Lavén.

- Den v-formade huskroppen och de triangelformade balkongerna maximerar utblickarna mot parken och grönskan. Från andra hållet möter parken varma träfasader och balkonger i kvällssol. Allt mitt i korsningen mellan natur och stad, säger Magnus Pörner, arkitekt SAR/MSA.

Vackra vägen är en av fem nominerade byggnader i Sundbyberg för 2021. Projektet är byggt enligt Miljöbyggnad Silver och kvalitetsmärkt enligt TryggBRF för transparens och ekonomisk hållbarhet. Här kan du rösta Årets byggnad 2021 - kandidaterna - Sundbybergs stad

Fakta om bostadsprojektet Vackra vägen i Sundbyberg

Flerfamiljshus i vinkel, 5 – 8 våningar högt
91 lägenheter i storlekarna 1 – 4 rum och kök, 31 – 87 kvm
Stora vinklade balkonger med eftermiddags-/kvällssol och plats för möbler
Lugn innergård utformad med aktiviteter som befrämjar lek och rörelseNära kommunikationer som T-bana och Tvärbanan, och till Sundbybergs stadskärna

Kontaktpersoner:
Carola Lavén, VD, 08 - 409 415 57, carola.laven@besqab.se
Lotta Niland, Chef Projektutveckling Bostad, 08 - 409 416 46, lotta.niland@besqab.se

Christina Durling, kommunikationschef, 08 - 409 416 26, christina.durling@besqab.se

Vi är otroligt stolta över att vårt projekt Vackra vägen är nominerat till Årets byggnad. Det är ett bra exempel på där våra projekt tillför nya mervärden till platsen genom noga utvalda material och färger, anpassade till platsens förutsättningar, plus att vi tillfört levande bottenvåningar. Detta sammantaget blir ett fint avslut på gatan där sen Golfängarna tar vid.
Carola Lavén, VD Besqab
Den v-formade huskroppen och de triangelformade balkongerna maximerar utblickarna mot parken och grönskan. Från andra hållet möter parken varma träfasader och balkonger i kvällssol. Allt mitt i korsningen mellan natur och stad.
Magnus Pörner, arkitekt SAR/MSA